معاونت پژوهشی دانشگاه شیرازشعر پژوهی(بوستان ادب)2008-81836320141122Study of "Mashuq" s names in lyric( ghazal).بررسی نام های معشوق در غزل120211610.22099/jba.2014.2116FAزهره احمدی پور اناریمدرس /دانشگاه فرهنگیانJournal Article20140106Abstract<br />Study of "Mashuq" s names in lyric( ghazal).<br />In lyric literature, "Mashuq" was named with various and different names and titles that the most basics are "Mashuq"(be loved), "yar", "Dust"(friend), "janan"(sweet heart) and "Delbar"(charm). In addition to these, "Mashuq" was addressed with a similar ,metaphor and adjective or adjective phrase.<br />In this article was studied "Mashuq" in ghazal to clear up kinds and structure of Mashuq names and titles and to know <br />are there cause and effect between theme and "Mashuq"‘ s names?<br />Perhaps suppose "Mashuq", "yar", "dust", "janan" and "shahed" have equal means and concepts, but also this search will clear that if they are synonym but their applications and concepts is different.<br />In this essay general subject were searched in ghazals of poets that have a special style and then <br />Study of application "Mashuq"names limited to ghazals of "Sanai" "Attar" <br /> "Sadi" and"Hafez".<br />Key words:Mashuq names, ghazal, Janan, Dust, Yar, Shahed.در ادب غنائی ، معشوق با نام های گوناگونی یاد شده که اصلی ترین آنها عبارت است از: معشوق، یار، دوست، جانان و دلبر. علاوه بر این نام های اصلی ، معشوق در شعر غنائی با عنوان های تشبیهی ، استعاری و وصفی خطاب شده یا دربارهء او سخن گفته شده است که بررسی آن با توجه به درون مایه و فضای معنایی کلام سودمند به نظر می رسد. در این تحقیق سیر کلی نام های معشوق در غزل بررسی می شود تا ضمن شناسایی انواع نام های معشوق از نظر ساخت، مشخّص گردد آیا درون مایه غزل بر انتخاب نام معشوق تاثیر داشته است؟<br /> شاید در نگاه اول پنداشته شود که "معشوق"، "یار"، "دوست" ، "جانان" و "شاهد" معنا ، مفهوم و کاربرد یکسانی در غزل دارند ،اما این پژوهش نشان خواهد داد که گرچه در موارد زیادی این نام ها، به صورت مترادف هم به کار برده می شوند،اما هر یک در هالهء معنایی خاصی به کار گرفته شده اند. در این تحقیق، بحث کلی نام های معشوق، در غزل های تعدادی از غزلسرایان برجسته و صاحب سبک بررسی شده ،اما بررسی معنایی نام های اصلی معشوق، به غزل های "سنائی"، "عطار"، "سعدی" و "حافظ" محدود شده است.https://jba.shirazu.ac.ir/article_2116_080c1c7e904dbf34a56fe6c46ab05eaa.pdfمعاونت پژوهشی دانشگاه شیرازشعر پژوهی(بوستان ادب)2008-81836320141221Investigation of distinction and Incommensurable of Indian style by before styles by
Thomas Kuhn's theory of visionبررسی تمایز و قیاس ناپذیری سبک هندی با سبکهای قبل از آن از چشم انداز نظریهی تامس کوهن2144185410.22099/jba.2014.1854FAمراد اسماعیلیدانشجوی دوره دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مازندرانحسین حسن پور آلاشتیعضو هیئت علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه مازندرانJournal Article20130503Abstract<br />Indian style is one style that has obvious differences by prior styles, means to the Iraqian and Khorasanian, and most experts and critics know this style as a break form, because they know that Persian Poetry has experienced a distinct analogy for an earlier period.<br />The authors believe that the issue of Incommensurable and distinction of this style, it can <br />be viewed of the theory of Thomas Kuhn, eminent philosopher of science, and to explain how and why of this distinction is answered. With this approach, cannot be said the Indian style of continue and the follow of Iraqian style, but this style has its own paradigm and poetic style to set of principles and share with the standards that are not comparable to the previous period. Accordingly, concepts, methods and observations poets of this period is different from the others because of this, this style is not comparable to other styles.چکیده<br /> سبک هندی یکی از سبکهایی است که با سبکهای قبل از خود، یعنی خراسانی و عراقی، تفاوتهای آشکاری دارد و اغلب متخصصان و منتقدان، این سبک را به منزلهی نوعی گسست ادبی میدانند که به سبب آن شعر فارسی یک دورهی متمایز و قیاسناپذیر از دورههای قبل را تجربه کرده است.<br />نویسندگان این مقاله بر این باورند که این موضوع، یعنی تمایز و قیاس ناپذیری این سبک، را میتوان از <br />چشمانداز نظریهی تامس کوهن، فیلسوف برجستهی علم، تبیین کرد و به چگونگی و چرایی این تمایز پاسخ داد. با این رویکرد، سبک هندی را نمیتوان ادامه و دنبالهی سبک عراقی دانست؛ بلکه این سبک، دارای پارادایم خاص خود است و شاعران این سبک به مجموعهای از اصول و موازین مشترک پایبندند که با موازین دورههای قبل قابل مقایسه نیست و بر این اساس، مفاهیم، روشها و مشاهدات شاعران این دوره، با دیگران متفاوت است و بدین سبب این سبک، با سبکهای دیگر قابل قیاس نیست.https://jba.shirazu.ac.ir/article_1854_8edb9b754215566fcee80a832d8dc2c3.pdfمعاونت پژوهشی دانشگاه شیرازشعر پژوهی(بوستان ادب)2008-81836320141122Artistic, social and semantic reflection of occupations in Khaghani's Poetryبازتاب هنری ، معنایی و اجتماعی پیشه ها در شعر خاقانی4572203610.22099/jba.2014.2036FAمحمد حسین امانتدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شیرازمحمد حسین کرمیاستاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز0000-0001-5560-8070Journal Article20140112The human is a social creature and occupation is common and necessary trait of human life. On the other hand, occupations are one of the easiest and most accessible tool that can be used by poet for artistic creations. Khaghani applied almost 240 occupations in his poetry, which is shows his great familiarity with most of occupations of his time. Khaghani has used different techniques to create imagery by occupations. To recover and clear present techniques, meaning, artistic and social aspects of 8 simple and popular occupations have been investigated comprehensively and accurately in this paper. The results obtained indicate that in addition to Common literary arrays as simile, metaphor, allusion, symmetry, paroemia and equivalent method, Khaghani has special techniques that are : Poetic associations , Avoiding norm, Symbol creation, Usage of contrast or harmony and the similarity between occupations, Utilizing occupations of myths , Creating new compositions, Using proverbs made from occupations, Usage of occupations norms and Artistic Creations by Family Occupations. From social and psychological point of view, it can be said that the poet's view towards occupation is influenced by public perceptions ; but In some cases, poet has his own special viewpoint based on personal experience.انسان موجودی اجتماعی است و کار و پیشه وجه اشتراک و شرط لازم زندگی انسان در جامعه است.از سوی دیگر یکی از ساده ترین و در دسترس ترین ابزاری که می تواند دست مایه ی آفرینش هنری یک شاعر قرار بگیرد همین پیشه ها است.خاقانی با به کار بردن نزدیک به240 پیشه در دیوان اشعار خود،نشان داده که آشنایی کامل با اکثر پیشه های دوران خود دارد. خاقانی برای آفرینش صور خیال به کمک پیشه ها،شگردهای متنوعی را به کار گرفته است. در این مقاله برای بازیابی و روشن شدن این شگردها ، 8 پیشه ی ساده و مردمی به طور جامع و دقیق از سه منظر معنایی ، هنری و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته اند. نتیجه به دست آمده نشان می دهد که خاقانی علاوه بر استعاره ، تشبیه ، تلمیح ، مراعات نظیر ،ارسال المثل و اسلوب معادله که آرایه هایی معمول و شناخته شده هستند شگردهای ویژه ای نیز دارد که عبارتند از ؛ تداعی های شاعرانه ، هنجار گریزی، سمبل آفرینی ، استفاده از تضاد یا هماهنگی و تشابه میان پیشه ها ، بهره بردن از پیشه های اسطوره ها، ساخت ترکیب های تازه، بهره گیری از ضرب المثل های ساخته شده از پیشه ها، استفاده از هنجارهای پیشه ها و آفرینش هنری با پیشه های خانوادگی. از منظر اجتماعی و روانشناسی نیز می توان گفت دیدگاه شاعر نسبت به پیشه ها متاثر از دیدگاه جامعه است اما در مواردی شاعر با توجه به تجربه های شخصی ، دیدگاه مخصوص به خود را دارد .https://jba.shirazu.ac.ir/article_2036_2d68fb5da8957849aeefcb02cd328642.pdfمعاونت پژوهشی دانشگاه شیرازشعر پژوهی(بوستان ادب)2008-81836320141122Anvari's poesy dual Sharia elementsعناصر شریعت دوگانه ی شاعری انوری7392211810.22099/jba.2014.2118FAهادی جوادی امام زادهدانشگاه ارومیهمحمد امیر عبیدی نیادانشگاه ارومیهJournal Article20140301Abstract:<br />Poetry “Shariat” is on the basis of principles, and art strategies of poets. The elements of this “Shariat” were relative and modified during different historical and literary periods based on social, personality dimensions and different patterns of thought-art of every poet. Due to kingdom conditions governing on Anvari's society and on his thought and materialistic patterns, the poet prefers to show just his character of eulogy and lampoon. Accordingly, he founds his early “Shariat” poetry on two axes of poetic begging and exclusive attention to genre of eulogy from the type of immoral and irrational adoration. But by turmoil and irregulars made by the “Ghz Turks” leading to deletion of “Seljuk ruler” support, The first signs of change was appeared in Anvari's character and poetic “Shariat” including his regret for his former poetic “Shariat” along with eulogy and panegyric writing. In this period, by unveiling his newfound character as preacher and critic, Anvari constructs his newfound elements of “Shariat” on the basis of avoiding begging, recommendation of benefiting from the power of recognition and reason, emphasizing on efficient age of Poets, role playing necessity, poet's role making in society and abstaining from mental slavery.چکیده:<br />شریعت شاعری، مبتنی بر اصول، عناصر و راهبردهای هنری شاعران است و عناصر این شریعت در دورههای مختلف تاریخی و ادبی، بنا به شرایط اجتماعی، ابعاد شخصیّتی و الگوهای مختلف فکری- هنریِ هر یک از شاعران، جنبهی نسبی و متغیّر پیدا کرده است. با توجه به شرایط درباری حاکم بر جامعهی انوری و نیز افکار و الگوهای مادّیگرایانهی وی، این شاعر ترجیح میدهد که تنها، شخصیّت مداح وهجاگویِ خود را رونمایی کند و بر این اساس، شریعت آغازین شاعری خود را بر دو محور "گداییهای شاعرانه" و توجه انحصاری به نوع ادبی "مدیحهسرایی"- آن هم از نوع ستایشهای ناسالم و غیرمنطقی- قرار میدهد؛ امّا با آشفتگی و نابسامانیِ پیشآمده از هجوم ترکان غُز و در پی آن حذف حمایتهای وابستهسازِ حاکمان سلجوقی، اولین نشانههایتحوّل در شخصیّت و شریعت شاعری انوری پدیدار میشود که شامل پشیمانی و سرخوردگی این شاعر از عناصر پیشین شریعت شاعری خود، همراه با نکوهش شعر(مدح) و شاعری (مدیحهسرایی) است. در این برهه، انوری با رونمایی از شخصیّتِ نوظهور خود با عنوان "شخصیّت واعظ و ناقد"، عناصر سازندهی شریعتِ نوپای خود را- در نقطهی مقابل شریعت پیشین- بر پرهیز از گداییهای شاعرانه، توصیه به عقلگرایی (برای مقابله با طمعورزی)، اهمیّت دادن به سنّ کارآمدی شاعران (جهت پرهیز از هذیانگوییهای شاعرانه)، لزوم نقشپذیری و نقشآفرینی شاعر در جامعه، و پرهیز از بردگی فکری (بویژه با دوری از خدمتِ درباریان) استوار میسازد.https://jba.shirazu.ac.ir/article_2118_4eea05a738e6baeec4b49269c3a2a3e4.pdfمعاونت پژوهشی دانشگاه شیرازشعر پژوهی(بوستان ادب)2008-81836320141122Garshasb; the Asadi’s epic semi-heroگرشاسب؛ شبهقهرمانِ حماسهی اسدی93116203710.22099/jba.2014.2037FAساناز رجبیاندانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرامهدی نیک منشدانشگاه الزهراJournal Article20131211Today, old writings study of new perspectives is one of the fundamental pillars. Mythical and archetypal criticism, however, that is integrated approach of psychology and anthropology, is important one. This kind of approach, informed on the basis of Carl Gustav Jung thoughts and theories, after questioning myths of different nations, Jung noticed on the Origin of them, and proclaim “Collective unconscious” is the origin of all human myths in the world. According to Jung, “hero”, after fighting problems to win the “shadow”, and receive on individualization. <br />In this research, Garshasb, is survived by the narration of Asadi and according to expressive- analytical method. We have done it on two windows, epic and mythical vision. In mazdiana mythology and literature, besides the final destruction Zhak, Garshasb takes place in our hero pattern "war hero" Shadow will complement. But the saga Garshasb, Garshasbi Zhak submissive and dominated by her and her ultimate battle, which according to the model of a mythical battle Zhak, is not be achieved. This is due to remain silent and the rule of so, "shadow" on "hero", "process of individuation", Psychology and Self-hero in this epic cannot occur.امروزه بررسی متون گذشته از منظرهای نوین یکی از محورهای بنیادین مطالعات ادبی است. در این میان نقد اسطوره شناختی یا کهن الگویی که رویکردی تلفیقی از علومی چون روانشناسی و انسانشناسی است از اهمیتی ویژه برخوردار است. این نوع رویکرد بر پایة اندیشة کارل گوستاو یونگ شکل گرفت، او پس از مطالعهی اسطورههای ملل مختلف، به منشأ آنها توجه و «ناخوداگاه جمعی» -که حاوی کهنالگوهاست- را به عنوان خاستگاه مشترک اسطورههای بشری معرفی کرد. به زعم یونگ لازمه «تفرّد» و یکپارچگی شخصیتِ قهرمان این است که «قهرمان» بتواند پس از تمام دشواریها «سایه» را مقهور کرده و خود را از سلطه آن نجات دهد.<br />در این جستار تلاش شد داستان گرشاسب، به روایت اسدی، به روش توصیفی-تحلیلی مورد مطالعه قرار گیرد. در این تحقیق علاوه بر معرفی شخصیت گرشاسبِ حماسی، نقبی هم به شخصیتِ اساطیریِ گرشاسب زده شد تا ضمن معرفی این شخصیت به بیان شباهتها و تفاوتهای دو روایت اساطیری و حماسی پرداخته و همچنین علت این تفاوتها تبیین شود. در اساطیر و متون پهلوی نابودی نهاییِ ضحاک به دست گرشاسب صورت میگیرد و قهرمانِ ما الگوی «نبرد قهرمان و سایه» را تکمیل میکند. اما در حماسه گرشاسبنامه، گرشاسب مطیع ضحاک و در سیطره اوست و نبردِ فرجامین او، که مطابق با الگوی اسطورهای نبرد با ضحاک است، محقق نمیشود؛ بنابراین به سبب مسکوت ماندن این موضوع و سلطه «سایه» بر «قهرمان»، «فرایند فردیتِ» روان و خودشناسی قهرمان در این حماسه رخ نمیدهد.https://jba.shirazu.ac.ir/article_2037_a70913c718e9be052614d573fa1c0b01.pdfمعاونت پژوهشی دانشگاه شیرازشعر پژوهی(بوستان ادب)2008-81836320141122The Criticism of a Multiple - Poem from Dehkhoda on the basis of Transtextual Approachنقد و بررسی مسمّط دهخدا (بر اساس رویکرد ترامتنی)117134205210.22099/jba.2014.2052FAعلی صباغیدانشگاه اراکJournal Article20121127Multiple - Poem "yad ar ze sham' e morde yad ar" one of composed poems of Dehkhoda is one of Persian modern poems that got attention of researchers in contemporary literature. This essay is on to use of approach of Transtextuality that is one of new approaches in literature critics wants to criticize and new reading of Multiple – Poem.<br />The new question of this essay is why the Multiple – Poem counts within modern poem? How connection of dehkhoda's poem with old and present's poems associates? What was dehkhoda's notes effect on criticizing and reading of the poem? Was the only source of dehkhoda's on composing this poem, poem of Rajai zadeh or he was under impression of the other sources?<br />In order to find the answer, dehkhoda's Multiple – Poem was studied in five different angles from Transtextuality point.<br />Result of research shows that dehkhoda's poem is intertextual which comes from past poets, had effect on contemporary poets and after him and search for the single inspiration source is useless. inspiration source for dehkhoda's Multiple – Poem is classic poems. He represented his new and modern minde view of his inform of Multiple – Poem and in branch to elegy.مسمط «یادآر ز شمع مرده یادآر» اثر طبع دهخدا یکی از اشعار مدرن فارسی است که مورد توجه پژوهشگران حوزه ادبیات معاصر واقع شده است. این مقاله بر آن است تا با بهرهگیری از رویکرد ترامتنی که از جمله رویکردهای جدید نقد ادبی به شمار میرود، به نقد و خوانش نوینی از مسمط دهخدا بپردازد. پرسشهای پژوهش حاضر آن است که چرا این مسمط از اشعار مدرن به شمار آمده است؟ پیوندهای شعر دهخدا با شعر گذشته و حال فارسی چگونه نمود یافته است؟ یادداشتهای دهخدا در پیرامون این شعر چه تأثیری در نقد و خوانش آن داشته است؟ آیا تنها منبع الهام دهخدا در سرودن مسمط مورد بحث، شعر اکرم رجاییزاده است یا وی در سرودن این مسمط تحت تأثیر منابع دیگری نیز بوده است؟ به منظور دستیابی به پاسخ، مسمط دهخدا بر اساس رویکرد ترامتنی و به شیوة توصیفی ـ تحلیلی در پنج محور مورد بررسی قرار گرفت. حاصل پژوهش بیانگر آن است که شعر دهخدا بینامتنی است که از شعر گویندگان پیشین مایه گرفته، در اشعار گویندگان معاصر و پس از خویش تأثیر گذاشته است و جستجوی منبع الهام واحد برای شعر دهخدا، راه به جایی نمیبرد. منابع الهام مسمط دهخدا بیشتر شعر و ادبیات کلاسیک فارسی است، او اندیشة نو و تجددخواه خویش را در قالب مسمط و در زیر مجموعة نوع ادبی مرثیه عرضه کرده است.https://jba.shirazu.ac.ir/article_2052_87e293595e76edfb6eb74bb379066381.pdfمعاونت پژوهشی دانشگاه شیرازشعر پژوهی(بوستان ادب)2008-81836320141122Bijan in Iranian epic narrations and some points about Bijanname«بیژن» در روایتهای حماسی ایران و نکتههایی دربارهی منظومهی «بیژننامه»135156205310.22099/jba.2014.2053FAرضا غفوریپژوهشگر0000-0003-1493-1423Journal Article20130624Bijan in Iranian epic narrations and some points about Bijanname<br /> <br />Abstract<br />Bijan, Giw's son Rostsm'grandson is one of the famous champions of Iran. In addition to Shahname (written by Ferdowsi), In many different epic poems it's talked about Bijan and his performance That we can say he is the fearless and bold character of Iranian epic narratives. In Iranian epic poems, Bijan is so important that he's entitled " dragon killer" . And his braveness and audacity cause he's considered as an Azhdarkosh(torpedo killer) champion. However, there's no any separate and independent epics about Bijan's championship.We just have "Bijan nameh" epic which is also analyzed from the Bijan and Manijeh" story. "Bijan and Manijeh" story is written by Ferdowsi. So this epic(Bijan name) doesn't have creativity. <br />This article has two parts. First part is about the main championship of Bijan in epic narratives and analysis of his personality and characteristic. The second part is about some parts of "Bijannameh" epic and then we talk about the narrator of Bijan Nameh and the era that it was written. <br /><br /> Key words<br /> New Burzoo name, Bijan , Bijan name, Ataee«بیژن» در روایتهای حماسی ایران و نکتههایی دربارهی منظومهی «بیژننامه»<br /><br /><br />چکیده<br /> بیژن پسر گیو و فرزند زادهی رستم دستان، یکی از پهلوانان نامدار ایران است. گذشته از شاهنامهی فردوسی، در بسیاری از منظومههای حماسی دیگر نیز، به هنرنماییهای بیژن اشاره شده است؛ آنچنانکه میتوان گفت بیژن یکی از چهرههای بیباک و متهوّر روایتهای حماسی ایران است. اهمّیت بیژن در منظومههای حماسی ایران آن چنان است که در یکی از منظومهها، اژدهاکشی نیز بدو نسبت دادهاند و این دلاوری بیژن سبب میشود تا او را در شمار پهلوانان اژدرکش قرار دهیم. با اینحال منظومهی مستقلی دربارهی پهلوانیهای بیژن بر جای نمانده است. تنها منظومهی «بیژننامه» به دست ما رسیده که آن نیز بنابر باور برخی پژوهشگران، انتحالی از داستان بیژن و منیژهی شاهنامهی فردوسی است و نوآوری ندارد. <br /> این مقاله شامل دو بخش است: در بخش نخست، عمدهترین پهلوانیهای بیژن را در روایتهای حماسی ایران نشان میدهیم و چهره و شخصیت او را در این روایتها بررسی میکنیم. در بخش دوم، به بخشهای برافزودهی منظومهی «بیژننامه» نگاهی میاندازیم، سپس دربارهی گویندهی بیژننامه و زمان سرایش این منظومه، نکاتی را یادآور میشویم. <br /><br />واژههای کلیدی: برزونامهی جدید، بیژن، بیژننامه، عطاییhttps://jba.shirazu.ac.ir/article_2053_21ddb2f9381b7f81bdd16624c950b5b0.pdfمعاونت پژوهشی دانشگاه شیرازشعر پژوهی(بوستان ادب)2008-81836320141122A Deliberation on the Game of Chess in the Poetry of the Eminent Poets of the Azerbaijani and Iraqi Stylesتأملی بر دقایق بازی شطرنج در سبک آذربایجانی و عراقی157178211710.22099/jba.2014.2117FAاحمد گلیدانشگاه شهید مدنی آذربایجانمهدی رمضانیدانشگاه شهید مدنی آذربایجانJournal Article20131210Because of their rich cultural-literary background and their avoiding repetition and boredom of redundancy that could also be a sign of grace, poets and mystics benefit from different themes to express their topics and their consciousness. One of these themes, which can cautiously be said to have its roots in the ancient Iranian culture, is using the chess terms. Its high frequency in usage and creating chess related themes, from the 6th to 9th centuries, a period in the stylistics which is concurrent with the Azerbaijani and Iraqi styles, paved the way for presenting the intricacies and delicacies of this game. <br />The present paper aims at careful reviewing of the works of the great poets and mystics, using the correct analysis of the approach of this game and its complexities and delicacies. The results of this research show that the Azerbaijani style pays attention to the details and intricacies of this game more than that of the Iraqi one. These intricacies might be unprecedented during the history of literature. Meanwhile, in this respect Mowlavi and Khaghani also stand head and shoulders above the rest of the poets and mystics.شاعران و عارفان، به لحاظِ برخورداری از پشتوانۀ غنیِ فرهنگی – ادبی، و برای اجتناب از تکرار و به تبع آن ملال آوری کلام و همچنین برای اظهار فضل، از مضامین گوناگونی برای بیان مطالب و مافی الضمیر خود بهره میبرند. یکی از این مضامین– که با قید احتیاط میتوان گفت که ریشه در فرهنگ کهن ایرانی دارد- استفاده از اصطلاحات بازی شطرنج است. بسامد استخدام و مضمونآفرینی با این بازی، در قرنهای ششم تا نهم – که در سبکشناسی مقارن با سبک آذربایجانی و عراقی است- بستر مناسبی برای عرضۀ ظرایف و دقایق این بازی بوده است. <br /> نوشتۀ حاضر بر آن است تا با بازخوانی دقیق آثار بزرگان شعر و عرفان، به تحلیل روش درست این بازی و پیچیدگیها و ظرایف آن بپردازد. حاصل پژوهش نشان میدهد که در سبک آذربایجانی، بیش از سبک عراقی به جزئیات و دقایق این بازی پرداخته شده است؛ دقایقی که شاید در طول تاریخ ادبیات بیسابقه باشد. ضمناً در این میان، مولوی و خاقانی از این جهت، یک سر و گردن بالاترند.https://jba.shirazu.ac.ir/article_2117_cb374d40b417362b6b62ba029411392a.pdf