آقاحسینی، حسین و خسروی، اشرف. (1389). «نماد و جایگاه آن در بلاغت فارسی». بوستان ادب، دوره 2، شماره 2، صص1-29.
احمدی، بابک. (1386). ساختار و تاویل متن. جلد1، تهران: مرکز.
ایگلتون، تری. (1368). پیش درآمدی بر نظریهی ادبی. ترجمهی عباس مخبر، تهران: مرکز.
بارت، رولان. (1370). عناصر نشانهشناسی. ترجمهی مجید محمدی، تهران: الهدی.
پورنامداریان، تقی. (1382). گمشده لب دریا. تهران: سخن.
حافظ، شمسالدین محمد. ( 1369). دیوان. تصحیح و تعلیقات پرویز ناتلخانلری، تهران: خوارزمی.
خرمشاهی، بهاءالدین. (1368) حافظ نامه. تهران: علمی- فرهنگی.
خولی، ابراهیم محمد عبدالله. (1428ق). مقتضی الحال بین البلاغه القدیمه و النقد الحدیث. قاهره: دارالبصائر.
دینه سون، آنه ماری. (1380). نشانهشناسی. ترجمهی مظفر قهرمان، آبادان: پرسش.
ریما مکاریک، ایرنا. (1388). دانشنامهی نظریههای ادبی معاصر. ترجمهی مهران مهاجر، تهران: آگه.
سجودی، فرزان. (1388). نشانهشناسی: نظریه و عمل. تهران: علم.
شمیسا، سیروس. (1386). معانی. تهران: میترا.
علیزاده، جمشید. (1378). ساغری در سنگستان (مجموعه مقالات زندگی، اندیشه و شعر خاقانی). تهران: مرکز.
فرزاد، مسعود. (1348). «حافظ و خاقانی». خرد و کوشش، شماره 1، صص 96-117.
فتوحی، محمود. (1385). بلاغت تصویر. تهران: سخن.
کالر، جاناتان. (1388). در جستوجوی نشانهها. ویرایش فرزان سجودی، تهران: علم.
گلی، احمد. (1382). «بررسی سبکشناسی غزلی از حافظ و خاقانی». زبان و ادب، شماره 17، صص 121-133.
محقق، مهدی. (1386). شرح بزرگ دیوان ناصر خسرو. تهران: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی.
معدنکن، معصومه. (1384). بر بساط قلندر. تهران: آیدین.
نجم رازی. (1383). مرصادالعباد. به اهتمام محمد امین ریاحی. تهران: علمی و فرهنگی.
نیاز کرمانی، سعید. (1364). حافظ شناسی. ج5، تهران: پاژنگ (گنج کتاب).
همدانی، امید.(1387). عرفان و تفکر. تهران: نگاه معاصر.
Combe, Dominique. (1992). Les Genres Literaires. Hachette.
Meschonnic, Henri. (1975). Le Signe et Le Poeme. Gallimard.
Todorov, Tzvetan. (2001). Theorie De La Litterature. Seuil.
Todorov, Tzvetan. (1977). Theorie du Symbole. Seuil.
Bergez,Daniel.(1990). Methodes Critiques Pour L’Analyse Litteraire.Nathan.
Benac, Henri.(1986). Nouveau Vocabulaire de la Dissertation Francaise.Hachette