احمدی، بابک. (1375). ساختار و تأویل متن. ج2، تهران: مرکز.
پور نامداریان، تقی. (1374). سفر در مه؛ تأملی در شعر احمد شاملو. تهران: زمستان.
رضی، احمد. (2009). «شعرهای تصویری و دیداری در ادبیات معاصر ایران».الدراسات الادبیه، لبنان: جامعه لبنان، شماره پیاپی، 53-65 (آخرین بازنگری 8/1/94)
<http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=138878 >
روزبه، محمدرضا. (1385). «کارکردهای جمالشناسانهی تقطیع در شعرسپید». مجلهی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه قم، سال اول، شماره 2، صص95-118.
شاملو، احمد. (1382). مجموعهی آثار. تهران: نگاه.
شاملو، احمد. (1384). مرثیههای خاک و شکفتن در مه. تهران: نگاه.
شعیری،حمیدرضا؛ قبادی، حسینعلی؛ هاتفی، محمد. (1388). «معنا در تعامل متن و تصویر؛ مطالعهی نشانهشناختی دو شعر دیداری از طاهره صفارزاده». پژوهشهای ادبی، سال 6، شماره 25، صص39-70.
شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1379). موسیقی شعر. تهران: آگاه.
شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1382). هزاره دوم آهوی کوهی. تهران: سخن.
شمس لنگرودی (محمدتقی جواهری گیلانی). (1381). تاریخ تحلیلی شعر نو. ج1، تهران: مرکز.
صفوی، کورش.( 1373). از زبانشناسی به ادبیات. ج1، تهران: چشمه.
صهبا، فروغ؛ عمرانپور، محمدرضا. (1386). «برشهای درونمصراعی در شعر معاصر». فصلنامه پژوهشهای ادبی؛ سال 4؛ شماره 15، صص81-111.
طوسی، نصیرالدین (خواجه نصیر). (1367). اساس الاقتباس. تصحیح محمدتقی مدرس رضوی، تهران: دانشگاه تهران.
فلکی، محمود. (1385) موسیقی در شعر سپید فارسی. تهران: دیگر.
قیس رازی شمسالدین محمد. (1373). المعجم فی معاییر الاشعار العجم. تصحیح سیروس شمیسا، تهران: فردوس.
کابلی، ایرج. (1376). وزنشناسی و عروض. تهران: آگه.
محمدعلی، محمد. (1372). گفتوگو(با شاملو، دولتآبادی و اخوان ثالث). تهران: قطره.
Higgins, Dick:pattern poetry ;Guide to an unknown literature ; State University of New York;1987.