قرآن کریم.(1376). ترجمهی محمدمهدی فولادوند، تهران: دفتر مطالعات تاریخ و معارف اسلامی.
جامی، عبدالرحمن.(1377). یوسف و زلیخا. تصحیح ناصر نیکوبخت. تهران: آوای نور.
خیامپور، عبدالرسول.(1339). کتاب یوسف و زلیخا. تبریز: شفق.
ــــــــــــــــــــ(1343).«یوسف و زلیخا».مجلهی دانشکده ادبیات دانشگاه تبریز، سال12، شمارهی 53، صص 85-119.
زواری، محمدامین؛ ذوالفقاری، حسن.(1388). «روایتشناسی قصهی یوسف و زلیخا». کاوش، شماره 19، صص37-69.
شمسالدینمحمد دقایقیمروزی.(1345). بختیارنامه(راحهالارواح فی سرور المفراح). به اهتمام و تصحیح ذبیحالله صفا، تهران: دانشگاه تهران.
ظهیری سمرقندی.(1362). سندبادنامه. تصحیح احمد آتش، تهران: کتاب فرزان.
طسوجی، عبدالطیف.(1389). هزار و یک شب. ج2،تهران: جامی.
فردوسی، ابوالقاسم.(1374). شاهنامه فردوسی. ج3، بهکوشش سعید حمیدیان، تهران: داد.
کتاب مقدس(عهد عتیق و عهد جدید).(1380). ترجمهی فاضلخان همدانی، ویلیام گلن و هنری مرتن. تهران: اساطیر.
نحوی، اکبر؛ امینی، علی.(1391). «سیاوش و سودابه». شعرپژوهی، سال5، شمارهی 1، صص139-166.
وکیلی، شروین.(1390). اسطورهی یوسف و زلیخا. بیجا:موسسهی فرهنگی هنری خورشید راگا-1396.
Anvar, Etin .(2006). Gender and Self. Routledge Publication, U.S.A.
Aris, Michael& Aung san suu kyi. (1980). "A Preliminary Study of Chap.6 of the Gzer-mig". Tibetan Studies in Honour of Hugh Richardson, Warminsteri. pp185-191.
Aris, Micheal. (1978). "Some Considerations on The Early History of Bhutan", Tibetan Studies, pp 5-38
Gupta, Tanu. (2014). "Confessional Poetry In The Light Of Psychoanalytic Theory with Special Reference to Sylvia Plath". Asian Journal of Multidiscriplinary Studies.Vol.12. Issue 11. Pp.112-116
Hadland Davis, Feredrick. (1918). Visdom of the East, The Persian Mystics Jami .John Murray Albare mall street(Publcation). London.
Kvaerne, Per.(2015). Forty-Five Years of Tibetan Studies, An Anthology of Trticles, Amnye Machen Instituete, Dharamshala.
Luodanduojie, X (2013). Klu in Tibet, https://www. duo. uio.no/ handle/ 10852/38825/ 05/24/2020.
Yaghoobi, Claudia. (2016). "Yusuf's Queer Beauty in Persian Cultural Productions". The Comparalist, Vol 40, 245_266.