قرآن کریم. (1391). ترجمهی حسین انصاریان، قم: آیین دانش.
آملی، سیدحیدر. (1368). جامعالاسرار و منبعالانوار. تهران: علمی و فرهنگی و انجمن ایرانشناسی فرانسه.
ابن عربی، محیالدین. (بیتا). الفتوحات المکیه. بیروت: دار صادر.
استیس، والتر ترنس. (1375). عرفان و فلسفه. ترجمهی بهاءالدین خرمشاهی، تهران: سروش.
استیس، والتر ترنس. (1388). زمان و سرمدیت. ترجمهی احمدرضا جلیلی، قم: عدالت.
اشجع، منصوره. (1388). «مکاشفه عرفانی». فصلنامهی تخصصی عرفان، سال 5، شماره 20، صص 123-152.
ایزوتسو، توشیهیکو. (1383). تحلیلی از وحدت وجود در آفرینش وجود و زمان. ترجمهی مهدی سررشته داری، تهران: مهراندیش.
تهانوی، محمد اعلی بن علی. (1862 ). کشاف اصطلاحات الفنون. بیجا: کلکته.
حسینزاده، محمد. (1379). مبانی معرفت دینی. قم: مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره).
خمینی، روحالله. (بی تا ). مصباح الهدایه الی الخلافه و الولایه. تهران: آثار امام.
خوارزمی، حسین بن حسن. (1375). شرح فصوص. تهران: مولی.
راسل، برتراند. (1353). علم و مذهب. ترجمهی رضا مشایخی، تهران: کتابفروشی دهخدا.
روزبهان بقلی، شیرازی. (1385) شرح شطحیات. به تصحیح و مقدمهی هانری کوربن، تهران: طهوری.
سراج طوسی، ابونصر. (بیتا). اللمع. تصحیح نیکلسون، تهران: جهان.
ستاری، جلال. (1386). مدخلی بر رمزشناسی عرفانی. تهران: مرکز.
شیروانی، علی. (1382). «چیستی و انواع تجربهی عرفانی از نگاه ابن عربی». قبسات، شمارهی 26، صص32-56.
فعالی، محمدتقی. (1381). «زبان عرفان». نشریه قبسات، شمارهی 24، صص49-63.
قونوی، صدرالدین. (1371 ). فکوک. ترجمهی خواجوی، تهران: مولا.
قیصری، محمد داوود. (1375). شرح فصوص الحکم. تصحیح جلالالدین آشتیانی، تهران: علمی و فرهنگی.
قیصری، محمدداوود. (1381). رسایل. تحقیق سیدجلال الدین آشتیانی، تهران: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفهی ایران.
کاشانی، عزالدین محمدبن علی. (1367). مصباح الهدایه و مفتاح الکفایه. تصحیح استاد همایی، تهران: هما.
کبیر، یحیی. (1388). «نقد نظریه متناقضنمایی تجارب عرفانی استیس در عرفان اسلامی با تاکید بر آرای ابن عربی». نامه حکمت، سال 7، شمارهی 2، صص96-121.
مسعودی فرد، جلیل. (1378). «معرفت شهودی در مثنوی مولوی». مجلهی دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد، شمارهی 1و2، سال 33، صص 348-357.
مولوی، جلالالدین محمد. (1382). مثنوی معنوی. به اهتمام توفیق هـ. سبحانی، تهران: روزنه.
نویا، پل. (1373). تفسیر قرآنی و زبان عرفانی. ترجمهی اسماعیل سعادت، تهران: دانشگاهی.
نوین، حسین. (1389). « نظریة شعور و جاودانگی هستی در اندیشهی عرفانی مولوی». پژوهش زبان و ادبیات فارسی، شمارهی 17، صص59-77.
Davis. Caroline Franks. (1989). The Evidential Force of Religious Experience. New York: Oxford University Press.