اتکینسون، ال ریتال. (1383). زمینهی روانشناسی هیلگارد. ترجمهی حسن رفیعی و همکاران، تهران: ارجمند.
پاینده، حسین. (1385). نقد ادبی و دموکراسی. تهران: نیلوفر.
پروین، لارنس.ای. (1372). روانشناسی شخصیت. ترجمهی محمدجعفر جوادی و پروین کدیور، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
دارتیک، آندره. (1384). پدیدارشناختی چیست؟.ترجمهی محمود نوالی، تهران: سمت.
راس، آلن اُ. (1373). روانشناسی شخصیت.ترجمهی سیاوش جمال فر، تهران: مؤسسه بعثت.
روزن، دیوید؛ ایچ و کراوس، آلن. ام. (1383). «دائوی فرزانگی: تلفیق آیین دائو و روانشناسیهای یونگ، اریکسون و مزلو». ترجمهی مصطفی ملکیان، مجلهی ناقد، سال اول، شمارهی 2، صص 259-276
ریو، جان مارشال. (1385). انگیزش و هیجان. ترجمهی یحیی سیدمحمدی، تهران: ویرایش.
سانتراک، جان. دبیلو. (1383). زمینهی روانشناسی سانتراک. ترجمهی مهرداد فیروزبخت، تهران: رسا.
شایگان فر، حمیدرضا. (1384). نقد ادبی. تهران: دستان.
شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1376). هزارهی دوم آهوی کوهی. تهران: سخن.
شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1390). آیینهای برای صداها: هفت دفتر شعر. تهران: سخن.
شکرکن، حسین و همکاران. (1377). مکتبهای روانشناسی و نقد آن. تهران: سمت.
شولتز، دو آن پی و شولتز، سیدنی آلن. (1386). تاریخ روانشناسی نوین. ترجمهی علی اکبر سیف و دیگران. تهران: دوران.
ظهیری ناو، بیژن؛ علایی ایلخچی، مریم و رجبی، سوران. (1387). «بررسی تطبیقی نمودهای خودشکوفایی در مثنوی با روانشناسی انسانگرایانهی آبراهام مزلو». گوهر گویا، دانشگاه اصفهان، سال 2، شمارهی 7، صص 91-124.
کریمی، یوسف. (1384). روانشناسی شخصیت. تهران: پیام نور.
لاندین، رابرت ویلیام. (1383). نظریهها و نظامهای روانشناسی. ترجمهی یحیی سیدمحمدی. تهران: ویرایش.
مزلو، آبراهام اچ. (1367). انگیزش و شخصیت. ترجمهی احمد رضوانی، مشهد: آستان قدس رضوی.
موکیلی، آلکس و دانتزر، روبرت. (1384). انگیزش و هیجان. ترجمهی حمزهی گنجی و علی پیکانی، تهران: ساوالان.
میدانی، مرضیه و علیرضا بخشایش. (1391). «بررسی تطبیقی نمودهای انسانگرایی در گلستان سعدی با رویکرد روانشناسی انسانگرا». کاوشنامهی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد، سال13، شماره 24، صص 189-219.
میزیاک، هنریک و سکستون. ویرجینیا استاوت. (1376). تاریخچه و مکاتب روانشناسی. ترجمهی احمد رضوانی، مشهد: آستان قدس.
هیلگارد، ارنست و همکاران. (1383). زمینهی روانشناسی. ترجمهی محمد نقی براهنی و دیگران، تهران: رشد.
یارمحمدیان، احمد و کمالی، فاطمه. (1386). «بررسی رابطهی هوش هیجانی با خود شکوفایی دانش آموزان پایهی اول دبیرستان». مجلهی علوم اجتماعی و علوم انسانی دانشگاه شیراز، سال 22، دورهی 26، شماره 3 (پیاپی 52)، صص 211-226.
Ford,J.G. (1991). "Rogerian self-actualization:A clari fication of meaning". Journal of Humanistic psychology, 31,101-111
Maslow.Abrams. (1962). Toward apsychology of being. New York: Van Nostran.
Maslow,Abrams. . (1994). Religions, Valus and peak experiences. Arkana: penguin Books.