آژند، یعقوب. (1387). مکتب نگارگری شیراز.تهران: فرهنگستان هنر.
حمدی، بابک. (1371). ازنشانههای تصویری تا متن.تهران: نشر مرکز.
بویس، مری. (1384). بررسی ادبیات مانوی در متنهای پارتی وپارسی میانه. ترجمهی امید بهبهانی و ابوالحسن تهامی، تهران :نگاه.
پاکباز، روئین. (1379). نقاشی ایران از دیرباز تا امروز.تهران: نشر نارستان.
پاکباز، روئین. (1386). دایره المعارف هنر(نقاشی، پیکره سازی، هنرگرافیک). تهران: فرهنگ معاصر.
تجویدی، اکبر. (1352). نقاشی ایران از کهن روزگار تا دوران صفویان. انتشارات ادارهی کل نگارش وزارت فرهنگ وهنر
حسنوند،کاظم. (1385). مطالعهی نمادها ونشانههای مشترک تصویری وادبی.نشریهی هنرهای زیبا،شماره 27
زکی، محمدحسن. (1372). تاریخ نقاشی در ایران. ترجمهی ابوالقاسم سحاب،تهران: انتشارات سحاب.
شفیعی کدکنی، محمدرضا. (1375). صورخیال درشعر فارسی.تهران: انتشارات آگاه.
فردوسی، ابوالقاسم. (1384). نامهی باستان. ویرایش و گزارش ابیات از میرجلال الدین کزازی، تهران: انتشارات سمت، تهران.
کنبای، شیلا. (1378). نقاشی ایرانی. ترجمهی مهدی حسینی، تهران: دانشگاه هنر.
گری، بازل. (1354). نگاهی به نگارگری درایران.ترجمهی فیروز شیروانلو،تهران: اتشارات توس.
گودرزی، مصطفی. (1384). تاریخ نقاشی ایران.تهران: سمت.
گودرزی، مصطفی. (1386). بررسی مفهوم زمان ومکان در نگارگری. هنرهای زیبا، شماره 31
م. مقدم اشرفی.(1367). همگامی نقاشی با ادبیات در ایران.ترجمهی رویین پاکباز، تهران: نگاه.
نیکلسون،آلن رینولد.(1364). عارفان مسلمان، ترجمهی حسن لاهوتی، مشهد: انتشارات آستان قدس.
ی.آ.پولیاکووا. (1381). نقاشی وادبیات ایرانی.ترجمهی زهره فیضی،تهران: روزنه.
یاحقّی، محمّدجعفر. (1388). از پاژ تا دروازهی رزان (جستارهایی در زندگی و اندیشهی فردوسی).تهران: سخن.