قرآن کریم. (۱۳۸۲). ترجمهی عبدالمحمد آیتی، بیجا: مدرسه.
اپلی، ارنست. (۱۳۷۱). رؤیا و تعبیر رؤیا. ترجمهی دلآرا قهرمان، تهران: فردوس و مجید.
ایتن، جوهانز. (۱۳۷۴). کتاب رنگ. ترجمهی محمدحسین حلیمی، تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی.
باخرزی، ابوالمفاخر یحیی. (۱۳۴۵). اورادالاحباب و فصوصالآداب. ج۲، بهکوشش ایرج افشار. تهران: دانشگاه تهران.
بلعمی، ابوعلی محمد. (۱۳۸۵). تاریخ بلعمی. بهتصحیح محمدتقی بهار، تهران: زوار.
بیهقی، ابوالفضل. (۱۳۸۳). تاریخ بیهقی. بهکوشش خلیل خطیبرهبر، تهران: مهتاب.
جوادی آملی، عبدالله. (۱۳۸۸). معاد در قرآن. بیجا: اسراء.
حسنلی، کاووس. (۱۳۸۳). گونههای نوآوری در شعر معاصر. تهران: ثالث.
ــــــــــــــــ و لیلا احمدیان. (۱۳۸۶). «کارکرد رنگ در شاهنامهی فردوسی؛ با تکیه بر سیاه و سفید». ادبپژوهی، ش۲، صص۱۴۳-۱۶۵.
ــــــــــــــــ و مصطفی صدیقی. (۱۳۸۲). «تحلیل رنگ در سرودههای سهراب سپهری». نشریهی دانشکدهی ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه شهیدباهنر کرمان، پیاپی ۱۳، صص۶۱-۱۰۳.
رازی، نجمالدین. (۱۳۸۳). مرصادالعباد. بهکوشش محمدامین ریاحی، تهران: علمیفرهنگی.
رحمدل، غلامرضا. (۱۳۷۳). «حماسه در شعر انقلاب»، در مجموعهمقالههای سمینار بررسی ادبیات انقلاب اسلامی، تهران: سمت، صص۲۰۳-۲۲۶.
رستگار فسایی، منصور. (۱۳۶۹). تصویرآفرینی در شاهنامهی فردوسی. شیراز: دانشگاه شیراز.
روحانی، مسعود و محمد عنایتی قادیکلایی. (۱۳۹۰). «نگاهی تحلیلی به کارکرد رنگ در شعر م. سرشک». ادب و زبان دانشگاه کرمان، ش۲۹، صص۱۵۷-۱۸۱.
روزبه، محمدرضا. (۱۳۷۹). سیر تحول در غزل فارسی از مشروطه تا انقلاب اسلامی. تهران: روزنه.
زرقانی، مهدی. (۱۳۹۱). چشمانداز شعر معاصر ایران. تهران: ثالث.
سامخانیانی، علیاکبر و تقی وحیدیان کامیار. (۱۳۸۲). «رنگ در شعر معاصر». زبان و ادبیات دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی مشهد، ش۴، صص۱۷-۳۷.
سان، هورادو دورتی. (۱۳۷۸). زندگی با رنگ. ترجمهی نغمهی صفاریان، تهران: موسسهی فرهنگی حکایت.
شفیعی کدکنی، محمدرضا. (۱۳۸۵). صور خیال در شعر فارسی. تهران: آگه.
شمس لنگرودی، محمد. (۱۳۹۰). تاریخ تحلیلی شعر نو. ج۳. تهران: مرکز.
علوی مقدم، مهیار و سوسن پورشهرام. (۱۳۸۹). «کاربرد نظریهی روانشناسی رنگ ماکس لوشر در نقد و تحلیل شعر فروغ فرخزاد». پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی، ش۲، پیاپی۶، صص۸۳-۹۴.
فتوحی، محمود. (۱۳۸۷). «سه صدا، سه رنگ، سه سبک در شعر قیصر امینپور». ادبپژوهی، ش۵، صص۹-۳۰.
قمی، شیخعباس. (بیتا). منتهیالآمال در احوالات نبی و آل. بیجا: جاویدان.
کلینی، ثقهالاسلام. (بیتا). اصول کافی. ج۳، با ترجمه و شرح جواد مصطفوی، بیجا: علمیه اسلامیه.
کندری، مهران. (۱۳۸۵). دین و اسطوره در آمریکای وسطا. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
لاهیجی، شمسالدین. (۱۳۸۱). مفاتیحالاعجاز فی شرح گلشن راز. تهران: زوار.
لوشر، ماکس. (۱۳۷۳). روانشناسی رنگها. ترجمهی ویدا ابیزاده، تهران: درسا.
مجلسی، محمدباقر. (۱۳۷۲). حلیهالمتقین. بیجا: مؤسسهی مطبوعاتی حسینی.
مددپور، محمد. (۱۳۸۸). آرای متفکران دربارهی هنر. ج۱، تهران: سوره مهر.
محدثی، جواد. (۱۳۸۶). فرهنگ عاشورا. قم: معروف.
مشحون، حسن. (۱۳۵۰). موسیقی مذهبی ایران. بیجا: سازمان جشن هنر.
مقدم، کاظم. (۱۳۸۴). کلیات جامع تعبیر خواب. قم: مصطفی.
منزوی، حسین. (۱۳۸۸). مجموعهی اشعار. بهکوشش حسین فتحی، تهران: نگاه.
نیکوبخت، ناصر و سیدعلی قاسمزاده. (۱۳۸۴). «زمینههای نمادین رنگ در شعر معاصر؛ با تکیه و تأکید بر اشعار نیما، سهراب سپهری و موسوی گرمارودی». نشریهی دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهیدباهنر کرمان، پیاپی ۱۸، صص۲۰۹ -۲۳۹.
واردی، زرینتاج و آزاده مختارنامه. (۱۳۸۶). «بررسی رنگ در حکایتهای هفت پیکر نظامی». ادبپژوهی، ش۲، صص۱۶۷-۱۸۹.
واعظ کاشفی سبزواری، حسین. (۱۳۵۰). فتوتنامهی سلطانی. بهکوشش محمدجعفر محجوب، بیجا: بنیاد فرهنگ ایران.
هینلز، جان. (۱۳۸۲). شناخت اساطیر ایران. ترجمهی ژاله آموزگار و احمد تفضلی، تهران: چشمه.
یعقوبی، علی سرور. (۱۳۸۸). «رنگ و حسآمیزی در شعر معاصر». مطالعات نقد ادبی، ش۱۴، صص۱۰۵-۱۲۴.