قرآن کریم. (1382). ترجمهی بهاءالدین خرمشاهی. تهران: گلشن.
آملی، سیدحیدر. (1374). جامعالاسرار و منبعالانوار. تصحیح هانری کربن، انجمن ایرانشناسی فرانسه، تهران: علمی- فرهنگی.
ابراهیمی دینانی، غلامحسین. (1383). دفتر عقل و آیت عشق. ج3، تهران: طرح نو.
احمدی، مهدی. (1387). «پیر گلرنگ». مجلهی گوهر گویا، دانشگاه اصفهان، شمارهی 7، صص167-194.
ارنست، کارل. (1377). روزبهان بقلی. ترجمهی مجدالدین کیوانی، تهران: نشر مرکز.
اسداللهی، خدابخش.(1388). «اندیشههای عرفانی عینالقضات در موضوع عشق». مجلهی پژوهشهای زبان و ادبیات فارسی، دانشگاه اصفهان، شمارهی45، صص31-44.
افلاطون. (1343). پنج رساله. ترجمهی محمودصناعی، تهران:بنگاه ترجمه و نشر کتاب.
امام عسکری (ع)، حسن. (1384). تفسیر امام حسن عسکری (ع). به همت محمد صالحی اندیمشکی، قم: ذویالقربی.
جامی، نورالدین عبدالرحمن. (1386). نفحاتالانس من حضرات القدس. تصحیح محمود عابدی، تهران: سخن.
ذهبی، حسین. (1381). التفسیر و المفسرون. قاهره: مکتبه وهبه.
روزبهان بقلی ثانی، شرفالدین ابراهیم. (1349). تحفه اهل عرفان. به کوشش جواد نوربخش، تهران: خانقاه نعمتاللهی.
روزبهان بقلی. (1315). عرایس البیان فی حقایق القرآن. لکهنو: چاپ سنگی.
روزبهان بقلی. (1360). عبهرالعاشقین. بهسعی هنریکربن و محمد معین، تهران: منوچهری.
روزبهان بقلی. (1360). شرح شطحیات. تصحیح هنری کربین، تهران: انجمن ایرانشناسی فرانسه در تهران: کتابخانه طهوری.
روزبهان بقلی. (1380). عبهر العاشقین. به سعی محمدجواد نوربخش، تهران: یلدا قلم.
الزرقانی، محمدعبدالعظیم. (1996). مناهل العرفان فی علوم القرآن. حققه فواز احمد زمرلی، بیروت: دارالکتب العربی.
زرّینکوب، عبدالحسین. (1375). جستوجو در تصوّف ایران. تهران: امیرکبیر.
سعدی، مصلحالدین. (1365). کلیّات سعدی. به اهتمام محمدعلی فروغی، تهران: امیرکبیر.
سهروردی، شیخ شهابالدین یحیی. (1380). مجموعه مصنّفات شیخ اشراق. تصحیحهانری کربن، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
شایگان، داریوش. (1373). آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی. ترجمهی باقر پرهام، تهران: علمی- فرهنگی.
صفا، ذبیحالله. (1378). تاریخ ادبیات ایران. تهران: فردوس.
عینالقضات همدانی، عبدالله بنمحمد. (1386). تمهیدات. تصحیح و مقدمهی عفیف عسیران، تهران: منوچهری.