اسفندیاری، علی. (1393). مجموعهی کامل اشعار نیمایوشیج. تدوین سیروس طاهباز، تهران: نگاه.
امینپور، قیصر. (1395). مجموعهی کامل اشعار. تهران: مروارید.
حافظ، شمسالدین محمد. (1368). دیوان. به تصحیح و اهتمام محمد قزوینی و قاسم غنی. با تعلیقات علامه قزوینی، تهران: اساطیر.
درپر، مریم. (1391). «بررسی ویژگیهای سبکی داستان کوتاه جشن فرخنده از جلال آل احمد با رویکرد سبکشناسی انتقادی». جستارهای زبانی، دورهی 4، شمارهی 1، زمستان، صص39-63.
درپر، مریم. (1393). سبکشناسی لایهای؛ «توصیف و تبیین بافتمند سبکِ نامهی شمارهی 1 غزالی در دو لایهی واژگان و بلاغت». ادبپژوهی، شمارهی 27، صص 115- 136.
روزبه، محمدرضا و قدرتالله ضرونی. (1390). «تحلیل ماهیت معشوق و سیر تحول آن در اشعار قیصر امینپور». سبکشناسی نظم و نثر فارسی (بهار ادب)، سال 4، شمارهی 1، پیاپی 11، صص 292-308.
سلدن، رامان. (1384). راهنمای نظریهی ادبی معاصر. ترجمهی عباس مخبر، تهران: طرح نو.
سپهری، سهراب. (1389). هشت کتاب. تهران: راستین.
شاملو، احمد. (1380). شعر زمان ما 1. تحلیل و تفسیر محمد حقوقی، تهران: نگاه.
ــــــــــــ. (1395). ابراهیم در آتش. تهران: نگاه.
شعیری، حمیدرضا. (1385). تجزیه و تحلیل نشانه-معناشناختی گفتمان. تهران: سمت.
فتوحی، محمود. (1387). «سه صدا، سه رنگ، سه سبک در شعر قیصر امینپور». ادبپژوهی، شمارهی 5، صص 9-30.
گرجی، مصطفی و هاجر آزاد. (1393). «تحلیل مفهوم انتقادهای اجتماعی، فلسفی و سیاسی در مجموعهاشعار قیصر امینپور». پژوهش زبان و ادبیات فارسی، شمارهی 30، صص 149-169.
محقق، جواد. (1387). شکفتن در آتش. تهران: هنر رسانهای اردیبهشت.
یوسفی ممقانی، فریبا. (1394). پرواز را به خاطر بسپار، نقد و تحلیل و گزیدهی اشعار فروغ فرخزاد. تهران: سخن.
Bloor, M. & Bloor, T. (2013). The practice of critical discourse analysis: an introduction. USA: Routledge.
Jeffries, L. (2010). Critical Stylistics. The Power of English. Basingstoke: Palgrave Macmillan.