قرآن کریم. (1394) ترجمهی مهدی الهی قمشهای، قم: عصر رهایی.
آبادی باویل، محمد. (1350). آیینها در شاهنامهی فردوسی. تبریز: دانشگاه تبریز.
احمدیِ دارانی، علیاکبر. (1394). «نوع ادبیِ سوگند». شعرپژوهی(بوستان ادب دانشگاه شیراز، سال 7، شماره 2 (پیاپی 24)، صص1-24.
امین، سیدحسن. (1384). «سوگند در ایران و اسلام». ماهنامهی کانون، سال 48، دورهی دوّم. اردیبهشت و خرداد، شمارهی 56، صص107-122.
بهار، محمدتقی ملکالشعرا. (1355). بهار و ادب فارسی. بهکوشش محمدگلبن، تهران: شرکت سهامی کتابهای جیبی.
حسنلی، کاووس. (1388). فرهنگ سعدیپژوهی. شیراز: مرکز سعدیشناسی(نسخهی pdf)
ـــــــــــــــــ (1391) گونههای نوآوری در شعرِ معاصرِ ایران. تهران: ثالث.
حکمت، علیاصغر. (1316). «نکاتی چند از زندگی سعدی». سعدینامه، بهکوشش حبیب یغمایی، تهران: هفتمین سال مجله تعلیم وتربیت، صص41-51.
دادبه، علیاصغر. (1379). «حکایتِ چیستیِ غزلهای سعدی». سعدیشناسی، بهکوشش کوروش کمالی سروستانی. دفتر سوّم، شیراز: بنیاد فارسشناسی با همکاری مرکز سعدیشناسی، صص23-38.
دبیرسیاقی، سیدمحمد. (1370). پیشاهنگان شعر پارسی. تهران: آموزش انقلاب اسلامی.
دشتی، علی. (1364). قلمرو سعدی. تهران: اساطیر.
دهخدا، علیاکبر.(1373). لغتنامه. ج8، تهران: دانشگاه تهران.
رقابی، حیدر. (1377). «سعدی و فلسفهی زندگی». ذکر جمیل سعدی. ج2، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صص131-162.
زرینکوب، عبدالحسن.(1379). حدیثِ خوشِ سعدی(دربارهی زندگی و اندیشهی سعدی). تهران: سخن.
زیانی، جمال.(1395). «بزرگداشت و قسم یادکردنها و سوگندخوردنهای سعدی». عصر مردم(ویژهی بزرگداشت سعدی)، شمارهی 5749، ص14.
ژیمنز، مارک. (1392). زیباشناسی چیست؟. ترجمهی محمدرضا ابوالقاسمی، تهران: ماهی.
سعدی شیرازی، مصلحالدین. (1368). گلستان سعدی. تصحیح غلامحسین یوسفی، تهران: خوارزمی.
ـــــــــــــــــــــــــــ (1369). بوستان سعدی. تصحیح غلامحسین یوسفی، تهران: خوارزمی.
ـــــــــــــــــــــــــــ. (1375). کلّیات سعدی. بهکوشش محمدعلی فروغی، تهران: امیرکبیر.
ـــــــــــــــــــــــــــ. (1385). غزلهای سعدی. تصحیح غلامحسین یوسفی، تهران: سخن.
سوزنی سمرقندی، محمد بن علی. (1338). دیوان اشعار. تصحیح ناصرالدین شاهحسینی. تهران: امیرکبیر.
شفیعیکدکنی، محمدرضا. (1392). رستاخیزِ کلمات. تهران: سخن.
صدیقیان، مهیندخت. (1378). فرهنگ واژهنمای غزلیات سعدی(به انضمام فرهنگ بسامدی)3 جلدی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
صیّادکوه، اکبر. (1386). مقدمهای بر نقد زیباییشناسیِ سعدی. تهران: روزگار.
فتوحی، محمود. (1390). «جادوی نحو در غزلِ سعدی». سعدیشناسی، بهکوشش کوروش کمالی سروستانی، دفتر چهاردهم، شیراز، مرکز سعدیشناسی، با همکاری بنیاد فارسشناسی، صص159-170.
کیانی، حسین. (1371). سوگند در زبان و ادبیات فارسی. تهران: دانشگاه تهران.
محمدی، پژمان. (1389). «محدودیتهای شخصیِ سوگند در دعاویِ مدنی». فصلنامهی حقوق، دانشکدهی حقوق و علوم سیاسی، دوره40، شمارهی 1، صص159-170.
مشیری، مهشید. (1379). مرثیههای سعدی و نظریهی ارتباطِ زبانی. تهران: آگاهانِ ایده.
مصفّا، مظاهر. (1350). «تکیهکلام سعدی»، مجلهی دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، سال 18، آذرماه، شمارهی 2 (پیاپی 76).
موحّد، ضیاء. (1373). سعدی. تهران: طرح نو.
میمن، ویلیام.(1391). زبان، منزلت و قدرت در ایران. ترجمهی رضا مقدمکیا، تهران: نی.
ندرلو، بیتالله. (1390). «نظریهی بازیهای زبانیِ ویتگنشتاین یک نظرگاهِ فلسفیِ پستمدرن دربارهی زبان». غرب شناسیِ بنیادی، پژوهشگاهِ علوم انسانی و مطالعاتِ فرهنگی، سال 2، شمارهی 1، بهار و تابستان، صص87-100.
نصرالله منشی، ابوالمعالی. (1371). ترجمهی کلیله و دمنه. تصحیح مجتبی مینوی طهرانی، تهران: امیرکبیر.
نورانی وصال، عبدالوهاب. (1352). «سوگند در آثارِ سعدی». مقالاتی دربارهی زندگی و شعرِ سعدی، بهکوشش منصور رستگار فسایی، دانشگاه شیراز، صص286-301.
ویتگنشتاین،لودویک.(1391).پژوهشهای فلسفی. ترجمهی فریدون فاطمی، تهران: مرکز.
هادسون،ویلیام دانالد (1388). ویتگنشتاین. ترجمهی مصطفی ملکیان، تهران: نگاه معاصر.
همایونکاتوزیان، محمدعلی. (1385). سعدی، شاعرِ عشق و زندگی. تهران: مرکز.
یوسفی، غلامحسین. (1372). برگهایی در آغوشِ باد. 2 جلد، تهران: علمی.
ــــــــــــــــــ. (1373). چشمهی روشن. تهران: علمی.