ابراهیمیدینانی، غلامحسین.(1385). دفتر عقل و آیت عشق. ج1، تهران: طرح نو.
اتونی، بهزاد؛ اتونی، بهناز. (1389). «وحدت وجود از دیدگاه یک عارف و یک فیلسوف». عرفانیات در ادب فارسی(ادبستان). دورهی 1، شمارهی 4، صص 106-118.
استیس، و.ت. (1361). عرفان و فلسفه. ترجمهی بهاءالدین خرمشاهی، تهران: سروش.
ایزوتسو، توشیهیکو. (1381). خدا و انسان در قرآن. ترجمهی احمد
___________. (1389). صوفیسم و تائوئیسم. ترجمهی محمدجواد گوهری، تهران: روزنه.
پلنت، استیون. (1382). سیمون وی. ترجمهی فروزان راسخی، ویراستهی مصطفی ملکیان، تهران: نگاه معاصر.
پورنامداریان، تقی. (1386الف). دیدار با سیمرغ؛ شعر و عرفان و اندیشههای عطار. ویراست 3، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی.
پورنامداریان، تقی. (1386ب). رمز و داستانهای رمزی. تهران: علمی و فرهنگی.
جهانگیری، محسن. (1359). محییالدین ابنعربی چهرهی برجستهی عرفان اسلامی. تهران: دانشگاه تهران.
ریتر، هلموت. (1388). دریای جان؛ سیری در آراء و احوال شیخ فریدالدین عطار نیشابوری. ترجمهی عباس زریابخویی و مهرآفاق بایبوردی، تهران: الهدی.
سهروردی، یحیبنحبش (1388). مجموعه مصنفات شیخ اشراق. تصحیح سیدحسین نصر، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی.
شایگان، داریوش. (1387الف). هانری کربن: آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی. ترجمهی باقر پرهام، تهران: فرزان روز.
ــــــــــــــــ. (1387ب). آیین هندو و عرفان اسلامی. ترجمهی جمشید ارجمند، تهران: فرزان روز.
عطار نیشابوری، فریدالدین. (1385). منطقالطیر. مقدمه و تصحیح محمدرضا شفیعیکدکنی، تهران: سخن.
________________. (1386). دیوان عطار نیشابوری. به اهتمام و تصحیح تقی تفضلی، تهران: علمی و فرهنگی.
________________. (1388ب). اسرارنامه. مقدمه و تصحیح محمدرضا شفیعیکدکنی،
ویرایش2، تهران: سخن.
عینالقضات همدانی، عبداللهبن محمد. (1386). تمهیدات. تصحیح عفیف عسیران، تهران: منوچهری.
_______________________. (1387). نامهها. به اهتمام علینقی منزوی و عفیف عسیران، تهران: اساطیر.
کاکایی، قاسم. (1389). وحدت وجود به روایت ابنعربی و مایستر اکهارت. تهران: هرمس.
کربن، هانری. (1393). چشماندازهای معنوی و فلسفی: اسلام ایرانی. ج2، مقدمه و ترجمهی انشاءالله رحمتی، تهران: سوفیا.
________. (1394). چشماندازهای معنوی و فلسفی: اسلام ایرانی. ج3، مقدمه و ترجمهی انشاءالله رحمتی، تهران: سوفیا
کریمی، سودابه. (1393). بانگ آب (دریچهای به جهاننگری مولانا). موخره: مصطفی ملکیان، تهران: رشد آموزش.
مالمیر، تیمور و همکاران. (1386). «تبیین متناقضنمای وحدت و کثرت در آثار عطار». نشریهی دانشگاه ادبیات و علوم انسانی تبریز، دورهی 50، شمارهی 201، صص 97-118.
نجمالدین رازی، عبداللهبنمحمد. (1387). مرصادالعباد. به اهتمام محمدامین ریاحی، تهران: علمی و فرهنگی.
Netton, ian Richard .(1994). Allah transcendent: studies in the structure and semiotics of eslamic philosophy, theology and cosmology, Curzon press.
Owen. H.p. (1971). Concepts of deity, London macmillan.