مجله علمی پژوهشی شعرپژوهی (بوستان ادب) دانشگاه شیراز
دوره 17 (1404)
شماره 1
مجله شعرپژوهی دانشگاه شیراز، سال 17، بهار 1404، شماره‌ی اول، پیاپی 63
دوره 16 (1403)
دوره 15 (1402)
دوره 14 (1401)
دوره 13 (1400)
دوره 12 (1399)
دوره 11 (1398)
دوره 10 (1397)
دوره 9 (1396)
دوره 8 (1395)
دوره 7 (1394)
دوره 6 (1393)
دوره 5 (1392)
دوره 4 (1391)
دوره 3 (1390)
دوره 2 (1389)
دوره 1 (1388)

 

تعداد مقالات ارسال شده 3,524
تعداد مقالات رد شده 2,688
درصد عدم پذیرش 76
تعداد مقالات پذیرفته شده 434
درصد پذیرش 12
تعداد پایگاه های نمایه شده 18
   
تعداد دوره‌ها 17
تعداد شماره‌ها 63
تعداد مقالات 584
تعداد نویسندگان 818
تعداد مشاهده مقاله 1,182,176
تعداد دریافت فایل اصل مقاله 577,268
نسبت مشاهده بر مقاله 2024.27

 

به نام خدا

 

کسب عنوان «نشریه هسته»  به مجله‌ی شعرپژوهی

در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) 

را به همه‌ی پژوهشگران محترم تبریک عرض می کنیم.

 

مجله‌ی «شعرپژوهی (بوستان ادب)» دانشگاه شیراز یکی از مجلات علمی تخصصی در حوزه زبان و ادبیات فارسی است که با مجوز کمیسیون نشریات کشور از سال 1388 با نام «بوستان ادب» از (مجله علوم اجتماعی  و انسانی دانشگاه شیراز، که از سال 1364 در حوزه های علوم اجتماعی، علوم انسانی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، اقتصاد و حقوق و ... به صورت ویژه نامه به چاپ می رسید) تفکیک شده و به صورت مستقل از سال 1387 شروع به کار نموده و اولین شماره آن در بهار 1388 منتشر شد و از سال 1389 به دلیل افزایش تعداد مقالات پذیرش شده، به صورت فصلنامه به کار خود ادامه داد. در سال 1391، بر اساس سیاست وزارت محترم علوم و کمسیون محترم نشریات بر تخصصی‌تر شدن مجلات، و با پیشنهاد هیأت تحریریه و موافقت اعضای محترم کمسیون در نشست مورخ 21/4/91 ، از سال 1391، به موجب نامه شماره‌ی 3/142673/3 روز 9/7/1391 این مجله به صورت تخصصی، در زمینه‌ی پژوهش‌های شعر فارسی (متون نظم) و با عنوان جدید «شعرپژوهی» فعالیت خود را ادامه داده است.

نوع مجله:  علمی

شاپا: 8183-2008  / ISSN: 2008-8183

ناشر:دانشگاه شیراز

توالی انتشار: فصلنامه

زبان مجله: مقالات مجله به زبان فارسی نمایه می شود، مقالات منتشر شده از سال 1400 دارای چکیده گسترده لاتین و منابع لاتین هستند.

نوع داوری:داوری بسته (دو سو محرمانه)

هزینه بررسی: دارد. (راهنمای نویسندگان مطالعه شود)

دسترسی به مقالات: دسترسی آزاد و رایگان

همکاری با انجمن های علمی: انجمن ترویج زبان و ادب فارسی

*توجه* از همه پژوهشگرانی که قصد ارسال مقاله به این مجله دارند، خواهشمندیم قبل از ثبت و ارسال مقاله خود حتماً قسمت راهنمای نویسندگان سامانه را به دقت مطالعه نموده و در صورت موافقت با همه موارد خواسته شده نسبت به ارسال و ثبت مقاله خود اقدام نمایند.

 

سامانه مشابهت یابی مقالات

توجه داشته باشید که تنها گواهی مشابهت یابی زیر هشت درصد (8%) مورد قبول مجله می باشد.

 

مقالات این مجله در وضعیت دسترسی باز است.

Open Access journal.

 فصلنامه علمی شعرپژوهی به خوانندگان اجازه خواندن، دانلود، کپی، توزیع، چاپ، جستجو و پیوند متن کامل مقالات را داده و خوانندگان برای استفاده از آن‌ها برای هر مقصود قانونی دیگر مجاز می‌باشند.  

*توضیحاتی درباره مقاله کوتاه*

برخی از پژوهشگران ادبی گاهی با درنگ در متون ادبی به نکته‌ای تازه‌ یا دریافتی ظریف در فهم بعضی عبارات یا اشعار می‌رسند که شایسته است در قالب نوشته‌ای به اطلاع دیگران هم رسانده شود. مخاطب اصلی این گونه نوشته‌ها صاحب‌نظران دانشگاهی هستند و نشریه‌های عمومی برای طرح این گونه مباحث مناسب به نظر نمی‌رسند. از سویی دیگر ارزش برخی از این یافته‌ها گاهی بسیار بیشتر از مقالات طولانی‌ست که با ساختار مرسوم مقاله‌های علمی در مجله‌های علمی پژوهشی منتشر می‌شود. بسیاری از این گونه یافته‌ها را می‌توان به صورت فشرده در دو سه صفحه تنظیم و ارائه کرد، اما شیوه‌‌نامه‌ی مجلات علمی پژوهشی و ساختاری که برای مقالات پیشنهاد شده، بیشتر اوقات نویسندگان را ناگزیر می‌کند با توضیحات اضافی حجم نوشته خود را افزایش دهند. یا از ارایه‌ی نظرات خود صرف نظر کنند.

مجله‌ی شعرپژوهی (بوستان ادب)، برای بهره‌مندی از یافته‌های تازه در حوزه‌ی شعر فارسی و انتشار آن، مقالاتی را که با ویژگی‌های زیر تدوین شده و به تایید داوران رسیده باشد، در پایان هر شماره از مجله به چاپ می‌رساند. بدیهی‌ست که انتشار این دسته از مقالات با سرعت بیشتری صورت می‌پذیرد:

1- یافته‌ای تازه‌ را در حوزه‌ی شعر فارسی ارایه داده باشد. 2- مطالب کوتاه و حداکثر در 10 صفحه تنظیم شود. 3- شرایط شیوه‌نامه‌ی مجله  رعایت شده باشد. نویسندگانی که چنین مقاله‌هایی را در سامانه بارگذاری می‌کنند، لطفا در بخش توضیحات مقاله حتماً عنوان مقاله کوتاه را بنویسند.

 

عالمان دینی در شعر ناصرخسرو با تأکید بر تحلیل گفتمان انتقادی
عالمان دینی در شعر ناصرخسرو با تأکید بر تحلیل گفتمان انتقادی

فاطمه آدینه‌وند؛ صفیه مرادخانی؛ محمد خسروی شکیب؛ سعید زهره‌وند

دوره 17، شماره 1 ، اردیبهشت 1404، صفحه 1-18

https://doi.org/10.22099/jba.2024.49551.4506

چکیده
  عالمان دینی در شعر ناصرخسرو با تأکید بر تحلیل گفتمان انتقادی چکیده تحلیل گفتمان انتقادی یکی از روش­های تحلیل کیفی است که به ما می­آموزد در ورای متن، مفاهیم پنهانی نهفته است. غیریت­سازی، به‌حاشیه­رانی ...  بیشتر
چراییِ مادینگیِ آسمان در نگرشِ ناصرخسرو
چراییِ مادینگیِ آسمان در نگرشِ ناصرخسرو

حمیدرضا اردستانی رستمی

دوره 17، شماره 1 ، اردیبهشت 1404، صفحه 19-34

https://doi.org/10.22099/jba.2024.51139.4560

چکیده
  گذشتگان آسمان را پدر و زمین را مادر می‌انگاشتند که در آثار بسیاری از شاعران و نویسندگان ازجمله ناصرخسرو می‌توانیم این باور را ببینیم؛ اما همین ناصرخسرو در بیت‌هایی آسمان را «مادرِ» مردمان و در ...  بیشتر
بررسی دگردیسی‌های روایات فریدون از اوستا تا طومارهای نقالی
بررسی دگردیسی‌های روایات فریدون از اوستا تا طومارهای نقالی

محمود رضایی دشت ارژنه؛ سیده زهرا ملک پور

دوره 17، شماره 1 ، اردیبهشت 1404، صفحه 35-56

https://doi.org/10.22099/jba.2024.47533.4407

چکیده
  بررسی دگردیسی‌های روایات فریدون از اوستا تا طومارهای نقالی چکیده فریدون یکی از بزرگ‌ترین پادشاهان پیشدادی است که در گستره­ی متون پیش و پس از اسلام و طومارها، روایات متعددی را به خود اختصاص داده است. ...  بیشتر
سیر تکاملی سلوک در داستان شیخ صنعان عطار بر اساس مفهوم «امتزاج افق‌ها»‌ی هرمنوتیک گادامر
سیر تکاملی سلوک در داستان شیخ صنعان عطار بر اساس مفهوم «امتزاج افق‌ها»‌ی هرمنوتیک گادامر

مژگان عیوضی؛ داوود رمضانی پارسا؛ محمدحسین نیکداراصل

دوره 17، شماره 1 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22099/jba.2024.47927.4426

چکیده
  در طبقه‌بندی آثار منظوم عطار، «منطق‌الطیر» جایگاه خاصی دارد و در این منظومه داستان بلند «شیخ صنعان» چه از نظر مهارت قصه‌پردازی و چه از دیدگاه پرداختن به معانی بلند عرفانی موقعیتی ممتاز دارد. ...  بیشتر
 بررسی تطبیقی جلوه­ های عشق در شعر سعدی و ابونواس
 بررسی تطبیقی جلوه­ های عشق در شعر سعدی و ابونواس

علی اصغر نسیم بهار؛ محمود حیدری؛ یوسف نیکروز

دوره 17، شماره 1 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22099/jba.2024.49447.4502

چکیده
   بررسی تطبیقی جلوه­ های عشق در شعر سعدی و ابونواس چکیده این پژوهش با هدف شناخت بهتر ادبیات ملی و درک بیشتر هنر شاعری سعدی از دریچه‌ی ادبیات تطبیقی، به کنکاش در غزلیات سعدی و ابونواس از شاعران مشهور ...  بیشتر
بررسی ترجمه‌های انگلیسی منطق‌الطّیر عطّار بر پایه‌ی برداشت درست از متن مبدأ (مطالعه‌ی موردی ترجمه‌های شعله وُلپی و دیک دیویس از داستان شیخ صنعان)
بررسی ترجمه‌های انگلیسی منطق‌الطّیر عطّار بر پایه‌ی برداشت درست از متن مبدأ (مطالعه‌ی موردی ترجمه‌های شعله وُلپی و دیک دیویس از داستان شیخ صنعان)

سونیا نوروزی جعفرلو؛ محمدحسین نیکداراصل؛ عبدالواحد ظریفی؛ الهام خلیلی جهرمی

دوره 17، شماره 1 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22099/jba.2024.50161.4525

چکیده
  چکیده ترجمه‌ی شعر مستلزم فهم درست آن است. معمولاً دشواری فهم شعر سبب برداشت نادرست مترجمان از آن و بروز خطا در ترجمه می‌شود. پژوهش حاضر به شیوه‌ی توصیفی و با رویکرد انتقادی به واکاوی ترجمه‌های شعله ...  بیشتر
مقاله کوتاه: شواهدی نویافته بر معنا و کاربرد «بلبل» در متون روایی فارسی
مقاله کوتاه: شواهدی نویافته بر معنا و کاربرد «بلبل» در متون روایی فارسی

محمد هادی خالق زاده

دوره 17، شماره 1 ، اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22099/jba.2024.51570.4580

چکیده
  شواهدی نویافته بر معنا و کاربرد «بلبل» در متون روایی فارسی چکیدهبلبل به‌عنوان پرنده­ای خوش­خوان که به زندخوان، زندباف و زندواف نیز مشهور است، در ادبیات فارسی جایگاه ویژه­ای دارد. فردوسی ...  بیشتر
تحلیل شخصیت در داستان رستم و سهراب
تحلیل شخصیت در داستان رستم و سهراب
دوره 5، شماره 2 ، شهریور 1392، ، صفحه 151-176

https://doi.org/10.22099/jba.2013.597

چکیده
  نقد روان‌کاوی، از نقدهای مهمی است که در بررسی متون ادبی از آن بهره گرفته می­شود. در این مقاله براساس این نقد، به تحلیل شخصیت سهراب، رستم و کاووس در داستان «رستم و سهراب» پرداخته شده است. ابتدا شخصیت ...  بیشتر
بررسی نام های معشوق در غزل
بررسی نام های معشوق در غزل
دوره 6، شماره 3 ، آذر 1393، ، صفحه 1-20

https://doi.org/10.22099/jba.2014.2116

چکیده
  در ادب غنائی ، معشوق با نام های گوناگونی یاد شده که اصلی ترین آنها عبارت است از: معشوق، یار، دوست، جانان و دلبر. علاوه بر این نام های اصلی ، معشوق در شعر غنائی با عنوان های تشبیهی ، استعاری و وصفی خطاب شده ...  بیشتر
جلوه های ناز معشوق در شعر حافظ
جلوه های ناز معشوق در شعر حافظ
دوره 6، شماره 4 ، اسفند 1393، ، صفحه 153-170

https://doi.org/10.22099/jba.2015.2374

چکیده
  یکی از ویژگی های معشوق این است که به جلوه های گوناگون خود را بر عاشق عرضه می دارد و سعی می کند دل او را برباید. این جلوه گری ها بیانگر ناز معشوق هستند. حاصل این پژوهش این است که گاه عشق الهی به صورت عشق انسانی ...  بیشتر
رویکرد روایت‌شناسی به شخصیت و سرنمون ازلی با تکیه بر داستان‌های شاهنامه
رویکرد روایت‌شناسی به شخصیت و سرنمون ازلی با تکیه بر داستان‌های شاهنامه
دوره 7، شماره 1 ، خرداد 1394، ، صفحه 177-198

https://doi.org/10.22099/jba.2015.2410

چکیده
  روایت از شاخص‌های برجسته و از عناصر بسیار مهم در داستان، حماسه، اسطوره و بنیاد هرگونه جمله خبری است. تمامی دلالت‌های زبانی برای این‌که بتوانند به بهترین صورت پیام را از فرستنده به خواننده برسانند ازروایت ...  بیشتر
رویکردی انتقادی به نوع حَماسی در ادبیّات فارسی
رویکردی انتقادی به نوع حَماسی در ادبیّات فارسی
دوره 5، شماره 4 ، اسفند 1392، ، صفحه 41-66

https://doi.org/10.22099/jba.2014.1497

چکیده
  آیا تشریح و تبیین نوع حماسی در ادبیّات فارسی سابقه¬ای داشته است؟ در تعریف کلیشه¬ای، مکرّر و نسبتاً غربی این نوع در ایران، کلیّت و پیکره¬ی میراث ادب فارسی مورد توجّه بوده است؟ نگرش¬های شاهکاراندیشانه ...  بیشتر
نقش خواننده فرضی در سرایش دو مرثیه فارسی و عربی سعدی در سوگ بغداد
نقش خواننده فرضی در سرایش دو مرثیه فارسی و عربی سعدی در سوگ بغداد

محمد حسن حسن زاده نیری؛ فاطمه گل بابائی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 بهمن 1403

https://doi.org/10.22099/jba.2025.51161.4561

چکیده
  رویکرد خواننده‌محوری از نیمه دوم قرن بیستم با عطف توجه ویژه به نقش خواننده در فرآیند فهم و ادراک متن و معناسازی از آن، دامنه دریافت معانی متون ادبی را به تناسب افق انتظارات مخاطبان گسترش داده‌است. بر ...  بیشتر
تبیین نظام الهیاتی عطّار با تأکید بر مصیبت‌نامه (اسماء و صفات الهی)
تبیین نظام الهیاتی عطّار با تأکید بر مصیبت‌نامه (اسماء و صفات الهی)

خدیجه سادات طباطبایی؛ حسن اکبری بیرق

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 بهمن 1403

https://doi.org/10.22099/jba.2025.49752.4513

چکیده
  اندیشه های الهیاتی در متون نظم فارسی، غنای خاصی به آنها بخشیده‌است؛ به گونه ای که می توان با تأمل در آن ها، تحولات فکری در حوزه الهیات و کلام اسلامی-ایرانی رابه دست آورد. مصیبت نامه عطّار نیز سرشار از ...  بیشتر
اخوان ثالث و رجعت رمانتیک ملاحظاتی پیرامون مبانی نظری باستان‌گرایی مهدی اخوان ثالث
اخوان ثالث و رجعت رمانتیک ملاحظاتی پیرامون مبانی نظری باستان‌گرایی مهدی اخوان ثالث

جعفر فسایی؛ سمیه رضایی؛ رسول محمدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 بهمن 1403

https://doi.org/10.22099/jba.2025.50757.4547

چکیده
  اخوان ثالث به زعم بسیاری از پژوهشگران، از مومنین به سنّت‌ در عصر جدید به شمار می‌آید؛ بررسی‌‌ها نشان می‌دهد که این نظریه که عموماً بر اساس قراین متنی برآمده از روی‌ساخت شعر اخوان صورتبندی شده‌است، ...  بیشتر
خوانش شعر «شهر تصویر» منوچهر آتشی بر اساس رویکرد ساختارگرایی هرمنوتیک ریفاتر
خوانش شعر «شهر تصویر» منوچهر آتشی بر اساس رویکرد ساختارگرایی هرمنوتیک ریفاتر

محمدجواد منصوری حسن آبادی؛ مسعود آلگونه جونقانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 بهمن 1403

https://doi.org/10.22099/jba.2025.50258.4528

چکیده
  ریفاتر(1924-2006)، محقق ساختارگرای فرانسوی، در حوزه نشانه شناسی شعر، پژوهش های بنیادی و قابل توجهی را به ثبت رسانده، که رویکرد او در ادامه ضمن حفظ جایگاه ساخت، به هرمنوتیک گرایش پیداکرده‌است. خوانش نشانه‌شناختی ...  بیشتر
سوژه-ابژه میان تصویر و کلمه بررسی غزلی از مولانا در پیوند با گزارش افلاکی از آن، بر پایه‌ی اسطوره و شمایل‌نگاری
سوژه-ابژه میان تصویر و کلمه بررسی غزلی از مولانا در پیوند با گزارش افلاکی از آن، بر پایه‌ی اسطوره و شمایل‌نگاری

مصطفی صدیقی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 بهمن 1403

https://doi.org/10.22099/jba.2025.51494.4577

چکیده
  افلاکی در مناقب‌العارفین خود، گزارشی از غزل «وه چه بی‌رنگ و بی‌نشان که منم» را می‌آورد. این روایت، مواجهه سه قلمرو ادبیات، نقاشی و گزارش تاریخی را نشان می‌دهد. پژوهش حاضر با رویکرد توصیفی و تحلیلی ...  بیشتر
یَلَک
یَلَک

شهره معرفت

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 08 اسفند 1403

https://doi.org/10.22099/jba.2025.51259.4566

چکیده
  بررسی و تحقیق در متون کهن فارسی ، به‌ ویژه متونی که تاکنون به چاپ نرسیده‌اند و دقّت در ضبط‌های نسخه‌ ها ، سبب می‌شود تا به صورت و معنای دقیق‌تر برخی از کلمات و اصطلاحات دست یافت. شرف‌الدّین شفروه اصفهانی ...  بیشتر
حساب غالب و مغلوب: حسابی ناشناخته و گونه ای شکل نایافته
حساب غالب و مغلوب: حسابی ناشناخته و گونه ای شکل نایافته

محسن شفیعی قهدریجانی؛ محسن محمدی فشارکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 اسفند 1403

https://doi.org/10.22099/jba.2025.50564.4582

چکیده
  فالنامه‌ها از انواع ادبی‌ای در زبان فارسی هستند که سیر تحول آن‌ها تابحال مورد بررسی قرار نگرفته است، یکی از صورتهای پیشینی فالنامه‌ها "حساب غالب و مغلوب" است که در متون ادبی و تاریخی فارسی بازتاب یافته ...  بیشتر
جنگ اشعار کتابخانۀ مرکزی تبریز (جنگ نخجوانی)، نسخه‌ای دیگر از روضة‌الناظر و نزهة‌الخاطر
جنگ اشعار کتابخانۀ مرکزی تبریز (جنگ نخجوانی)، نسخه‌ای دیگر از روضة‌الناظر و نزهة‌الخاطر

مهدی دهقان؛ امین یعقوبی(ماریف)

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 اسفند 1403

https://doi.org/10.22099/jba.2025.50760.4548

چکیده
  در کتابخانه مرکزی (ملی سابق) تبریز نسخه‌ای با عنوان جنگ اشعار به شمارۀ 3047 محفوظ است که نگارندگان این جستار با بررسی آن به این نتیجه رسیدند که متن آن درست همان متن روضة‌الناظر و نزهة‌الخاطر است. از آنجایی ...  بیشتر
سبب تألیف منظومه‌های روایی عاشقانه فارسی تا قرن هشتم
سبب تألیف منظومه‌های روایی عاشقانه فارسی تا قرن هشتم

ماریه نورالدینی گچینی؛ مهدی دهرامی؛ حشمت اله آذرمکان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 فروردین 1404

https://doi.org/10.22099/jba.2025.50119.4524

چکیده
  سرایش و خلق هر اثر ادبی انگیزه و سببی دارد که نویسنده یا شاعر در بیشتر مواقع بدان اشاره می‌کند و گاهی نیز برحسب دلایل برون متنی می‌توان به آن پی برد. توجه به ذکر تالیف به حدی است که در بیشتر منظومه‌ها، ...  بیشتر
مزرع سبز فلک و داس مه نو؛ گزارش بیتی از حافظ براساس نظریة اسطورة بازگشت جاودانه
مزرع سبز فلک و داس مه نو؛ گزارش بیتی از حافظ براساس نظریة اسطورة بازگشت جاودانه

ابوالفضل محبی؛ امیرعباس عزیزی فر؛ سجاد غلامی انجیرکی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22099/jba.2025.51193.4563

چکیده
  اسطورة بازگشت جاودانه برای هر پدیدة زمینی، نمونه‌ای آغازین، برتر و آسمانی در نظر می‌گیرد؛ به بیان دیگر، هر چیزی در این جهان را تقلیدی از نمونه‌ای مینوی می‌داند. حافظ در بیتی مشهور از «مزرع سبز فلک» ...  بیشتر
تحلیل بلاغی شعر فارسی بر اساس خوانشی شناختی از زمانمندی زبان
تحلیل بلاغی شعر فارسی بر اساس خوانشی شناختی از زمانمندی زبان

محمدرضا امینی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 07 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22099/jba.2025.51401.4578

چکیده
  . یکی از اندیشه‌های کلیدی سوسور تاکید بر اهمیت زمانمند یا خطی بودن زبان و کارکردهای آن در ساحت‌های گوناگون است که در سال‌های اخیر گروهی از زبانشناسان بر اساس آن نحو زمانمند را به عنوان نگرشی نو بنیاد ...  بیشتر
ساخت داخلی فضاهای ذهنی در استعاره‌های داستان «رستم و سهراب» بر اساس نظریه‌ی شناختی فوکونیه
ساخت داخلی فضاهای ذهنی در استعاره‌های داستان «رستم و سهراب» بر اساس نظریه‌ی شناختی فوکونیه

ابوالفضل مصفا جهرمی؛ عظیم جباره ناصرو

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.22099/jba.2025.47856.4419

چکیده
  یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ادبیات فارسی سمبولیک بودن آن است و استعاره از نگاه شناختی از موضوعات جدید در این حوزه به شمار می‌رود. نگارندگان در این پژوهش می‌کوشند با بررسی استعاره‌های داستان «رستم ...  بیشتر
تعداد دوره‌ها 17
تعداد شماره‌ها 63

ابر واژگان